کد خبر 1655449
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۷
برف

سازمان هواشناسی از بارش باران،‌ برف همراه با رعدوبرق تا یکشنبه آینده در ۲۴ استان خبر داد و برای ۱۵ استان هشدار سطح نارنجی فعالیت سامانه بارشی صادر کرد.

به گزارش مشرق،‌ بررسی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در استان‌های آذربایجان غربی،‌ آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان،‌کردستان، گیلان، مازندران، غرب گلستان، قزوین، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان، بوشهر، ارتفاعات هرمزگان، برخی مناطق استان‌های البرز، تهران، سمنان و شمال همدان و مرکزی بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در مناطق مستعد تگرگ و در برخی نقاط واقع در شمال غرب، گیلان، مازندران، قزوین، ارتفاعات البرز، تهران و سمنان بارش برف پیش‌بینی شده است.

این شرایط فردا پنجشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده در شمال خوزستان، شرق لرستان، قم و استان مرکزی پیش‌بینی می‌شود. سامانه بارشی روز جمعه در سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق و استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، اصفهان، بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد فعال بوده و شنبه هفته آینده از کشور خارج می‌شود.

یکشنبه هفته آینده در نوار شمالی کشور بارش برف و باران آغاز می‌شود.

جمعه آینده در اکثر مناطق کشور به‌ویژه در نیمه شرقی و مناطق مرکزی کشور وزش باد شدید و گردوخاک روی می‌دهد.

دریای خزر تا روز جمعه و مجدداً یکشنبه هفته آینده مواج است. خلیج‌فارس نیز در روزهای پنجشنبه و جمعه مواج بوده و در شمال خلیج‌فارس بارندگی و رعدوبرق روی می‌دهد.

بیشینه دما امروز تهران ۱۶ درجه بالای صفر همراه با آسمان ابری در برخی ساعات بارش‌های پراکنده همراه با وزش باد شدید،‌ رعدورق و گردوخاک پیش‌بینی شده است.

هشدار نارنجی تشدید فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید، بارش برف در نواحی سردسیر و در ارتفاعات پدیده مه

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۸/۰۲: اردبیل، گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، شمال کردستان، دامنه و ارتفاعات در استانهای قزوین، البرز، تهران، سمنان و گلستان، بوشهر، جنوب یزد، شمال کرمان و نیمه شمالی فارس.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، پدیده مه، کاهش دید، صاعقه، جاری شدن روان آب، سقوط سنگ و اشیا از ارتفاعات، احتمال رانش کوه، وزش باد نسبتا شدید تا شدید، خسارت به سازه‌های موقت، محصولات کشاورزی و احتمال اختلال در صنعت برق رسانی.

توصیه: پرهیز از هرگونه تردد غیر ضروری و توقف در حاشیه روخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداریِ اکید از اسکان و بر پا کردن چادرهای مسافرتی در بستر و حاشیه رودخانه و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های تفریحی از جمله طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها، آب‌روها و دهانه پل‌ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و آمادگی راهداری، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت رسان و امدادی.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس